Ga naar de inhoud

bed ná: Hotel Sasse, Dreierwalde
Töddenweg-markering

samen

Na een ontbijtje bij een bakkerij vlakbij het station namen we een taxi naar de plek waar we gisteren de Töddenweg verlaten hadden. We hadden niet zoveel zin om het stuk langs de raffinaderij nog een keer te lopen. Na een kwartiertje rijden waren we weer op het pad, waarna we in ruim twee uur weer terugliepen naar de plek waar we deze dag begonnen waren. 😊

Het voelt wellicht wat nutteloos, maar niets is minder waar. Het was een erg leuk en mooi stuk; eerst door een bos, later langs de rivier de Eems die in het Noorden uitmondt bij de grens tussen Groningen en Duitsland.

Bij een oude sluis dronken we onze thee tijdens de eerste pauze. In de voorbereiding van deze tocht hebben we beiden een Hydroflask thermosfles gekocht zodat we hete thee kunnen drinken onderweg. Dat bevalt erg goed!

Later volgde het pad langs een oud klooster en via de Eems de stad Rheine in. Het was duidelijk hoog water geweest de afgelopen weken, getuige de erg zanderige stroken langs de rivier.

Omdat we vandaag een relatief korte etappe naar Dreierwalde liepen, maakten we tijd om uitgebreid te lunchen in de stad. We streken neer bij Bote Veit, genoemd naar een regionale legende. Dit was het restaurantje waar we de avond tevoren eigenlijk van plan waren te gaan eten. Ard nam vitello tonnato en Marinka rösti met kip en champignonsaus.

Het pad tussen Rheine en onze bestemming viel erg tegen: bijna alleen maar asfalt en hele lange rechte stukken.

Om kwart voor vijf waren we in Hotel Sasse. Na een lekkere douche eten in het restaurant. Heerlijke crèmesoep van schorseneren vooraf een daarna varkensmedaillons met mosterd voor Marinka en runderrollade (meer een soort rundervink) voor Ard. Eigenlijk hadden we wel genoeg gehad, maar we namen toch nog Herrencrème toe. Dat staat hier overal op de kaart dus dat moesten we een keer proberen. Ons oordeel: het lijkt een beetje op zo’n ouderwets mousse-toetje maar dan met een vleugje rum. Ard vind het best lekker. Erbij nog een Sasse Sechser likör, een regionaal drankje.